Propagace a marketing podnikatelů a menších
firem v praxi
... Je však stále skoro stejně
složité firmu či podnikatele přesvědčit, že je nechci „obrat o peníze“,
ale chci jim poskytnout kvalitní a komplexní službu, neboť již na první
pohled vidím celkem zbytečný a lehce napravitelný nedostatek. Stále se
totiž setkávám s názorem, že oni přece letáčky tisknou u kamaráda,
který má v garáži levnou kopírku, popřípadě, že polep na auto se
nevyplatí, protože si stejně chtějí kupovat nové. A znovu a znovu jim
vysvětluji, že letáček na bílém kancelářském papíře 80 g / m
2
není ta
pravá pobídka ke koupi, natožpak k solidní propagaci jména firmy.
Nehledě na to, že i ten „malý, hloupý“ letáček musí dodržovat základní
„korporát“ společnosti. Alespoň, když už neexistuje logo či není daná
firemní barevnost, aby v záhlaví obsahoval přesný název firmy a v
zápatí jsem našel kompletní kontaktní údaje. O grafickém provedení a
tiskařském zpracování nemluvě. Ostatně i samozřejmost, kterou dnes
představuje polep auta, není nijak nedostupná. Pokud se konečně
rozhodnu, že si - za doslova „pár tisícikorun“ – nechám vytvořit web a
udělat solidní vizitky, jistě mi zbude i cca 500 – 1000 Kč na to, aby
mi na plotru vyřezalo místní DTP studio dvě samolepky A4 na boční dveře
vozu. A až si konečně pořídím ten nový, vysněný vůz, potom jistě mohu
kromě statisíců za auto utratit i několik málo tisíc za kvalitní návrh
a profesionální realizaci většího potisku ...