Webové prezentace pro „menší“
firmy
... A k propojení webové
prezentace s celkovou marketingovou strategií firmy. Tady již nejde jen
o „grafiku“, „šablonovitý layout“ nebo „obrázky“. Bez znalosti
fungování komerční komunikace, bez znalosti strategie dané firmy a bez
„kreativního“, fundovaného textaře se tvorba webu neobejde. Do jisté
míry je to stejné, jako s výkladní skříní. Obchody (i ty „menší“) také
zpravidla investují do profesionálních aranžérů (na což jsou, možná
překvapivě, i ve věku „nových technologií“) specializované školy...
Pokud se včas a adekvátně na web nepromítne aktuální (například
celoroční) reklamní kampaň, možný zisk se výrazně sníží. A opět jsme u
toho, že menší firmy nemají své správce webů, kteří denně aktualizují a
vylepšují jeho vzhled. Zase by to měla být práce dodavatele. Zde se
potvrzuje, že externí pracovník – dnes moderně řečeno
„outsourcingovaný“ zdroj, může výrazně pomoci. A pochopitelně ušetřit.
Závěrem bych své zamyšlení nad „weby pro menší“ shrnul do
následujícího: V současné době je zbytečným luxusem investovat do
samotné tvorby internetových prezentací, popřípadě „všeléku“ jménem SEO
přemrštěné peníze. Za prvé proto, že web není sám o sobě
samospasitelným prostředkem a investovat se musí dodnes i do jiných,
„klasických“ prostředků. Za druhé proto, že vývoj na internetu jde
rychle dál, tudíž za rok budu muset opět začínat „od nuly“. A za třetí
proto, že ani sebelépe „naprogramovaný“ web od „drahé“ (byť dobré)
firmy nezaručuje samozřejmý efekt v celkové marketingové koncepci. Vždy
je nutná i dobrá příprava a propojení s dalšími profesemi.
Přesto je web to první, co u každé firmy navštívím. …
Psáno
pro Marketingové noviny.cz.
|