…
Nejprve se podívejme na reklamní
texty. Chápeme jimi vše, co je
vyjádřeno v reklamním sdělení písmeny nebo slovy. Slovo copy je (pro
změnu) z angličtiny, a znamená kopírovat, nebo také opsat, napodobit. V
reklamě totiž nepopisujeme fakta slovo od slova. Při práci reklamního
textaře (copywritera, česky bychom to doslova přeložili jako reklamního
psavce) jde o zkratkovité vyjádření podstaty sdělení.
Existuje tvrzení, že „jeden obraz vydá za tisíc slov.“ To je jistě
mnohdy pravda, ale v reklamě se bez textů rozhodně neobejdeme. Reklamní
textař nevytváří jen čistě psané celky, jako názvy, slogany, texty
inzerátů, článků aj., ale také texty pro mluvené nebo zpívané reklamní
prostředky, tedy spoty rozhlasové a televizní, firemní prezentace,
projevy, znělky, hymny aj.
První věcí, kterou potřebuje každá společnost, produkt či služba, aby
se na trhu odlišila od konkurence, zaujala určité postavení, vybudovala
si pevnou pozici a originální image a následně se tak dostala do
povědomí zákazníků, je originální název.
Musíme si totiž dobře
zapamatovat, jak se zboží, které je nám nabízeno jmenuje. Vždyť bychom
se nakonec v obchodě mohli splést a koupit konkurenční produkt! …
Čím zajímavější název vymyslíme, tím lépe. Ideální pochopitelně je,
pokud název odráží zaměření firmy nebo vlastnosti produktu. V minulosti
bylo častou a oblíbenou volbou nazvat firmu podle jména majitele
(Škoda), společníků (Laurin & Klement) či dětí (Mercedes) ...
Ukázka
z knihy REKLAMA Triky, které vás dostanou.
|