REALITY SHOW
Sofistikovaný byznys a pokleslá zábava
Kdo se přiživí?
... A nyní k otázce, kdo všechno si přijde na své. Kromě majitelů
televizních společností a sponzorů, pro které je „reality“ jednoznačně
zajímavým pořadem, mohou vydělat i zcela nekomerční subjekty. Například
nadace Naše dítě získala miliony korun díky VyVoleným.
Dalším, kdo na „reality“ nepřímo vydělávají je tisk. Viz obrazové
ukázky. A potom je tu další veliký segment: mobilní operátoři. Všechny
„reality“ nějakým způsobem zapojují do hry veřejnost prostřednictvím
mobilní sítě. Pro ilustraci: v případě první série SuperStar poslali
diváci hlasy za 80 miliónů korun, které si rozdělili operátoři, Nova a
její společnost Erika, jež zajišťovala telefonické služby. Zvýšení
obratu mohou očekávat i nejrůznější agentury, reklamní i umělecké.
Výhody „reality“ formátu si uvědomují všichni a proto se můžeme „těšit“
na další pořady v tomto duchu. Po všem již jmenovaném i nezmíněném
(např. České miss 2009 ve stylu reality show), přichází třeba nová
digitální stanice Prima Cool s nepotvrzenou úvahou, že do vysílání
plánuje zařadit Big Brothera nebo Trosečníka.
A jak známo, vždy je třeba přijít s něčím originálnějším, neotřelejším
a pokud možno i kontroverznějším. Tudíž jistě nebudeme dlouho čekat na
reality show „s miminky“, která vzbudila vlnu rozporuplných reakcí v
Německu, případně na drsnější varianty Trosečníka nebo „intimních
zpovědí“ á la Hodina pravdy. ...
Psáno
pro M-Journal.cz.
|