
Napsali o knize
Lidové
noviny, 1. dubna 2009
Příloha BYZNYS / REKLAMA
MediaGuru, duben 2009
TREND
Marketing, duben 2009
Typografia,
květen 2009
Řekli o knize
Monika
Hrubalová,
tehdejší ředitelka veletrhu Reklama Polygraf (na kterém proběhl křest
knihy) a členka prezidia České
marketingové společnosti:
"Autor
knížky o reklamě pojal téma reklamy jako součást běžného života, který
nás obklopuje a s kterým se setkáváme v podstatě neustále. Reklama nás
oslovuje, reklama na nás útočí, reklama nás otravuje a někdy i pobaví.
V
přehledném pohledu na reklamu a její působení na cílové skupiny poutavě
a s osvěžující lehkostí hodnotí, rozděluje a glosuje. Doplnění o
praktické ukázky a příklady je o to zajímavější, že všechny tak
utvrzuje o svých teoretických argumentech.
Čerpá
z tradičních knih, avšak popisuje jednotlivé komunikační kanály
svébytně a srozumitelně. Autor nezapře svoji učitelskou praxi díky
srozumitelným zkratkám, které pro jednotlivé komunikační prostředky,
jakými reklama operuje, aplikuje.
Knížka
bude určitě vhodná pro širší laickou veřejnost zajímající se o „reklamu
kolem nás“. Také její přehlednost a stručnost nalezne svoje místo -
jako materiál pro řadu studujících mladých lidí.
Osobně
jsem knížku přečetla s velkým zájmem, i část výstavnictví, které se
osobně věnuji několik let, byla pro mě „pohodovým počtením“.
Reklama
– pohledem Ondřeje Sedláčka je reklamou z jiného úhlu, nebo chcete-li,
z jiného patra. Nic nevnucuje a příjemně osvěží..."
Jan
Děkanovský,
kulturolog a publicista specializující se na vztah
médií, sportu a populární kultury:
"Reklama
je všudypřítomným fenoménem, jemuž se dnes prakticky nedá vyhnout.
Kniha Ondřeje Sedláčka reklamu analyzuje ze všech možných stran a činí
tak zasvěceným, místy i ironickým, a přitom čtenářsky přístupným
způsobem. Člověk nestačí žasnout, jak rafinovaná lákadla reklamní
tvůrci používají, aby nás konzumenty donutili koupit právě ten jejich
produkt..."
JUDr. Filip Winter,
advokát, specialista na
právní aspekty komerční komunikace, smluvní partner Asociace
komunikačních agentur, člen Evropské asociace
právníků reklamy:
"Vážený
pane, přečetl jsem Vaší knížku a musím jí velmi ocenit, je čtivá,
srozumitelná a až vyjde, koupím jí dětem či rodičům, aby se trochu
poučili, čím se jejich tatínek (syn) nepřímo živí…"
Autor:
"Kniha
si vzala za úkol nezávaznou formou povyprávět o fenoménu, který je nám
všem velmi blízký - bohužel, nebo bohudík. Tedy fenoménu reklamy,
včetně všech s ní souvisejících aktivit, oborů, vědních disciplín nebo
vědeckotechnických vymožeností.
V
žádném případě od knihy nečekejte odborné suchopárné statě o
jednotlivých reklamních prostředcích nebo osobnostech. Jde o knihu
sestavenou především z mých vlastních zkušeností, zážitků, pozorování.
V zájmu objektivity jsem svá tvrzení sem tam doložil argumenty z
teoretických pojednání reklamních i jiných odborníků.
Ačkoliv
nejde o žádnou učebnici, přesto kniha postupuje v pedagogickém duchu
Jana Ámose Komenského, tj. od jednoduchého ke složitějšímu, neboť nelze
mnohdy naprosto nezasvěcené publikum vrhnout do prapodivného reklamního
názvosloví či sofistikovaných marketingových triků.
Právě
pro širokou obec „nezasvěcených“ jsem tuto knihu sepsal. Myslím si, že
není na škodu vědět, proč a jak si s námi reklama v dobrém i zlém
zahrává. Je všudypřítomná, neodbytná, nezničitelná a patří k lidské
existenci od nepaměti.
Reklamu
nelze ignorovat, odmítnout, mlčky přejít. Když o ní budeme vědět víc,
lze se s ní celkem bez problémů vypořádat. A proto jsem se rozhodl své
poznatky a názory nabídnout ostatním.
Přeji příjemné a zajímavé
čtení..."
Knihu lze
objednat u autora e-mailem
zde. |
|
Přečíst
si můžete i jiné moje knihy

nebo

nebo

nebo

nebo třeba sloupky,
které píšu již řadu let pro Listy Prahy 1
|